veckans träning

2011-05-29 @ 12:13:00
Tisdag: Simmade som vanligt med klubben i Herrljunga. Var dock bara jag och Lotta där, folk börjar hoppa av nu inför sommaren vilket är tråkigt. Vi körde en timma med olika övningar och längder och det flöt på fint samtidigt som det va väldigt jobbigt.

Torsdag: Jag hade ingen lust att vänta i Borås tills vattenpolon började så jag åkte hem och fick sprunget en mil istället. Milen är inte så jobbig, förutom det varvet runt elljusspåret som jag lagt in, jag hatar den människan som lagt ut sågspån runt slingan istället för att ha grus! Det finns väl inget jobbigare underlag än blöt sågspån.... Hur som helst, om jag inte tycker milen är så jobbig längre är det dags att antingen öka farten avsevärt eller öka distansen, vi får se vad det blir. Tiden va 59 minuter, och den måste putsas till rejält inför midnattsloppet, får ta och köra lite mer intervaller/backintervaller. Backintervaller har blivit lite av en favorit för mig, konstigt nog, jag som är så lat i grunden..:-)

Fredag: Slutade såpass tidigt på jobbet så jag drog iväg till simhallen i Borås. Va nästan helt själv, så jag tog en egen bana. Gött och kunna simma i sin egen takt utan att vara ivägen för nån eller ha nån som är i vägen för en. Hur som helst, tanken va 3x500 meter frisim som jag körde i förra veckan. Men då jag hade simmat 500 kände jag att jag va så pass fräsch i armarna fortfarande att jag tog en hundring till och ställde om till 3x600. Tog en knapp minuts vila innan jag fortsatte simma. Efter 600 va jag lika pigg som när jag börjat.....nästan, så jag siktade på en km utan vila då. Och när den kilometern va klar fortsatte jag ett par längder till, så jag fick ihop 2 km totalt. Tog ungefär 43 minuter.

Lördag: Simmade med klubben, och kände av dom fredagens pass i armarna, inte så att det störde (till en början) men ändå. Go, varierande och ansträngande träning som vanligt men efter 4x25 fjäril klappade jag ihop totalt. Som tur va så vad det på slutet och vi hade endast 200 m fritt kvar. Det va väldigt segt och armarna, och kroppen, va helt slut på energi. Va nästan lite skakig när jag klev upp ur bassängen. Men det är skönt, så vet man att man har pressat sig.

Jag hade gärna fått in ett pass till den här veckan, men vädret har verkligen varit skit! I början av veckan har det blåsit så mycket så det har knappt gått att vara ute och jag har varit så frusen efter jobbet så ett pass till i bassängen har jag inte varit så sugen på heller. Jag hoppas att nästa veckas väder blir betydligt roligare så man kan vara ute och träna lite mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback